نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1868
-
الف
+

هیات داوران بخش اصلی جشنواره کن معرفی شد

هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن داورانش را معرفی کرد.

در حالی که روز گذشته «تیری فرمو از آندری زویاگینتسف» کارگردان روسی به عنوان یکی از داوران حاضر در این دوره نام برد، اکنون اسامی هیات داوران اعلام شده است.

هیات داوران بخش رقابت اصلی جشنواره کن که به ریاست «کیت بلانشت» برگزار می‌شود ، شامل ۵ داور زن و ۴ داور مرد است که از ۷ ملیت و ۵ کشور به این فهرست راه‌یافته‌اند.

به گزارش آی فیلم 2، «کیت بلانشت» بازیگر برنده اسکار هالیوود در راس هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره کن قرار گرفته و «چانگ چنگ» بازیگر چینی، «آوا دوورنای» کارگردان آمریکایی، «روبر گدیگیان» کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر اهل فرانسه، «خدجا نین» آهنگساز، ترانه سرا و خواننده اهل کشور برونئی،‌ «کریستین استوارت» بازیگر آمریکایی «لئا سیدو» بازیگر فرانسوی،‌ «دنیس ویلنوو» بازیگر و نویسنده کانادایی و «آندری زویاگینتسف» کارگردان مطرح روسی دیگر اعضای هیئت داوران رقابتی کن ۲۰۱۸ را تشکیل می‌دهند.

ایسنا به نقل از سایت رسمی جشنواره کن نوشت: هشت سینماگر در کنار «کیت بلانشت» اعضای هیئت داوران رقابتی هفتاد و یکمین دوره جشنواره کن را تشکیل می‌دهند.

«بنیسیو دل‌تورو» نیز ریاست هیئت داوران بخش نوعی‌ نگاه جشنواره کن را بر عهده دارد و سایر اعضای داوران این بخش نیز بزودی اعلام می‌شود.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت/حمل) با نمایش فیلم «همه‌ می‌دانند» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی افتتاح می‌شود و تا ۱۹ می ( ۲۹ اردیبهشت/ثور) ادامه خواهد داشت.

م ح/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر